Εγκυμοσύνη το καλοκαίρι: τι επιτρέπεται στη θάλασσα και τι να προσέχετε

Συμβουλές για επίτευξη εγκυμοσύνης

Μια κοινή απορία όλων των εγκύων είναι αν μπορούν να κολυμπήσουν στη θάλασσα και αν επιτρέπεται η ηλιοθεραπεία. Πρωταρχική σημασία έχει η προστασία της υγείας τόσο του εμβρύου, όσο και της δικής τους.

Το κολύμπι στη θάλασσα είναι ιδανική άσκηση γιατί:

  • βελτιώνει την ψυχολογία της εγκύου
  • ενισχύει το μυϊκό της σύστημα
  • περιορίζει την εμφάνιση οιδημάτων
  • μειώνει την καταπόνηση των αρθρώσεων
  • ανακουφίζει από την οσφυαλγία που εμφανίζεται στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο
  • συμβάλλει στη μικρότερη διάρκεια του τοκετού

Μαζί όμως με την προτροπή για κολύμβηση στη θάλασσα θα πρέπει να δίνονται και συμβουλές ώστε αυτό να γίνεται με ασφάλεια και να αποφεύγονται επικίνδυνοι τραυματισμοί της εγκύου.

Μπάνιο στη θάλασσα

Το κολύμπι στη θάλασσα επιτρέπεται σε όλους τους μήνες της εγκυμοσύνης, εκτός από τον ένατο και πάντα με ήπιες κινήσεις. Δεν πρέπει οι έγκυες γυναίκες να κολυμπάνε μόνες τους, αλλά πάντα με παρέα, γιατί μπορούν να νιώσουν ξαφνικά αδιαθεσία και να χρειαστούν βοήθεια. Δεν αποκλείεται μέσα στη θάλασσα να τις πιάσει κράμπα. Στην περίπτωση αυτή δεν πρέπει να χάσουν την ψυχραιμία τους και να πανικοβληθούν, αλλά να παραμείνουν ανάσκελα μέχρι να υποχωρήσει η κράμπα (συνήθως διαρκεί για λίγα δευτερόλεπτα) και στη συνέχεια να βγουν από τη θάλασσα.

Οι έγκυες πρέπει να αποφεύγουν την παραλία τις ώρες μεταξύ 11.00-17.00 (ώρες που η ηλιακή ακτινοβολία είναι στο μέγιστο) και να μην παραμένουν μέσα στη θάλασσα για πάνω από 15-20 λεπτά. Οι βουτιές από ύψος και τα θαλάσσια σπορ θα πρέπει να αποφεύγονται για το ενδεχόμενο ατυχημάτων. Επίσης, χρειάζεται προσοχή στις απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να μπαίνετε σταδιακά στο νερό και όχι απότομα και να προτιμάτε παραλίες με ζεστά νερά (το παγωμένο νερό μπορεί να προκαλέσει συστολές στη μήτρα).

Να έχετε υπόψη σας ότι στην εγκυμοσύνη οι σωματικές σας αντοχές είναι μειωμένες. Κατά τη διάρκεια της κύησης το σώμα σας παράγει περισσότερο νερό, που προκαλεί αύξηση στον όγκο του αίματος και πτώση του αιματοκρίτη, γεγονός που εκδηλώνεται ως αναιμία. Χαρακτηριστικότερο σύμπτωμα της αναιμίας είναι η σωματική κόπωση, η οποία ενδέχεται να εμφανιστεί και απροειδοποίητα, αν ξεπεραστεί το όριο της σωματικής αντοχής. Αν αυτό συμβεί ενδέχεται να ζαλιστείτε και να εμφανίσετε τάση λιποθυμίας. Γι’αυτό μην απομακρύνεστε από την παραλία και περιοριστείτε σε νερά όπου “πατώνετε”.

Ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα αποτελούν οι μολύνσεις. Ως γνωστόν, κατά τη διάρκεια της κύησης, ιδίως αν συνυπάρχει σακχαρώδης διαβήτης, μειώνεται ο αμυντικός-αντιμικροβιακός μηχανισμός του κόλπου με αποτέλεσμα την ανάπτυξη φλεγμονών. Κάποιοι μικροοργανισμοί (όπως το μυκόπλασμα και τα χλαμύδια) μπορεί να μολύνουν τον εμβρυϊκό σάκο και να προκαλέσουν αποβολή, πρόωρη ρήξη υμένων ή και πρόωρο τοκετό. Θα πρέπει λοιπόν η θάλασσα που θα επιλέξετε να είναι καθαρή, και να μην ξαπλώνετε στην άμμο. Πρέπει να κάθεστε πάνω σε ψάθα ή πετσέτα και πάντα κάτω από ομπρέλα. Αμέσως μετά το μπάνιο πρέπει να ξεπλένεστε καλά με νερό, να αλλάζετε μαγιό και να φροντίζετε για την επαρκή ενυδάτωσή σας με κάποιο χυμό ή δροσιστικό ρόφημα.

Πισίνα ή θάλασσα;

Η θάλασσα είναι καλύτερη επιλογή από την πισίνα. Οι έγκυες που επιλέγουν πισίνα, πρέπει να είναι σίγουρες πως τηρούνται αυστηρά οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας. Το θαλασσινό νερό είναι απόλυτα ασφαλές στην εγκυμοσύνη ενώ παράλληλα παρέχει επιπλέον ποσότητες ιωδίου, το οποίο συμβάλλει ευεργετικά στη νευρολογική ανάπτυξη του εμβρύου.

Η χρήση πισίνας, όταν η συντήρηση της γίνεται με σωστό τρόπο, δεν ελλοχεύει κινδύνους για την κύηση. Η διαύγεια του νερού και η απουσία οποιασδήποτε παράξενης οσμής αποτελούν τα βασικά στοιχεία, τα οποία μπορούμε να ελέγξουμε πριν τη χρήση της. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στους χώρους πέριξ της πισίνας λόγω μεγάλης ολισθηρότητας αυτών.

Εγκυμοσύνη και ηλιοθεραπεία

Καλό είναι το καλοκαίρι οι έγκυες γυναίκες να μην επιδιώξουν το μαύρισμα, γιατί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το δέρμα είναι πιο ευαίσθητο (οι ορμόνες οδηγούν στην παραγωγή περισσότερης μελανίνης), με αποτέλεσμα οι εγκυμονούσες να κινδυνεύουν να εμφανίσουν κηλίδες, πανάδες, ακόμη και ηλιακά εγκαύματα. Παράλληλα ρισκάρουν με αφυδάτωση και εμφάνιση ζαλάδας και τάσης λιποθυμίας. Αποφεύγετε την ηλιοθεραπεία τις μεσημεριανές ώρες, προτιμήστε σκιερούς και δροσερούς χώρους και να χρησιμοποιείτε μεγάλο καπέλο.

Η χρήση αντηλιακών με μεγάλο δείκτη προστασίας (πάνω από 30), η τακτική ενυδάτωση της εγκύου με λήψη επαρκούς ποσότητας υγρών και η αποφυγή των υπερβολών κατά την έκθεση στον ήλιο είναι επιβεβλημένη. Η ένδυση με ελαφριά, βαμβακερά ρούχα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών. Προτιμήστε τη χρήση φυτικών αντηλιακών κρεμών και αποφύγετε τη χρήση λαδιών με χαμηλό δείκτη προστασίας τα οποία επιταχύνουν το μαύρισμα. Σκευάσματα, τα οποία προσφέρουν άμεσο τεχνητό μαύρισμα θα πρέπει να αποφεύγονται.

Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τις οδηγίες σχετικά με την κολύμβηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Μαιευτήρων Γυναικολόγων:

Σε περίπτωση που επιθυμείτε να μάθετε περισσότερα για την εγκυμοσύνη σας, στείλτε μήνυμα, ή κλείστε ραντεβού μέσω της φόρμας επικοινωνίας στο πλάϊ.

  Επικοινωνήστε μαζί μας

    *Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το σύστημα reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

      Κατηγορίες

    Kατηγορίες

     Πρόσφατα Άρθρα

    Κλείστε Ραντεβού

    Είμαστε εδώ για εσάς και μπορείτε να προγραμματίσετε ένα ραντεβού 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα. Εάν το γραφείο δεν είναι ανοιχτό, μπορείτε να κλείσετε ραντεβού μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο [email protected] ή συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας.

    ΚΛΕΙΣΤΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ